25 april 2015

Inte vill jag göra Eloise avundsjuk

STILIGT Stiligt värre är det under trädet som snart får röda blad. Där sitter ju nämligen jag. De blå blommorna är också fina att titta på. Ser du att det finns vita blommor också?

Som du vet åkte Eloise hem i förgår. Hon bor i Vermont. Där är det kallt och eländigt. Inte ens solen vill skina där, men det vill gärna komma lite snö. Värmen har inte kommit tillbaka efter en lång och kall vinter.
Jag presenterar idag hur det ser ut hemma hos mig.


Naturligtvis vill jag inte göra Eloise avundsjuk. Det vore mig helt fjärran. Däremot kan jag visa henne hur det kunde se ut hemma hos henne, om hennes hus hade legat här istället.
Lite är det ju också för att hon ska sakna mig och min trädgård. I min trädgård finns det nämligen massor av blommor. En del är röda, andra kan vara gula och till och med blå blommor finns det. Det är skillnad det mot knappt några blommor alls.
När man går längst min väg, så går man i en allé av blommor. Jag undrar hur det är längs med Eloises väg?
Som jag sade inledningsvis. Dessa bilder jag presenterar idag, är inte alls för att Eloise ska bli avundsjuk. Jag vill bara visa att det finns bättre ställen än South Hero i Vermont.

Hej så länge
Sverker

Leg. informatör

ENTRÉ Blommorna vid gäststugans dörr har jag planterat (med hjälp av min husse). Jag gjorde det av min godhet, bara för att det skulle vara fint när min vän Eloise kom på besök från Arktis.

GULA Jag har en buske som har gula blommor. Den lyser upp så fint när man går runt hörnet till uterummet, för att smita in till grannen. Husse ser inte att jag går iväg, eftersom det är en vägg ivägen. Praktiskt.

RÖDVIVOR Jag har röda gullvivor. Gula också. De växer bakom min Agnes stuga. De har funnits här sedan 1917 påstår husse, hur han nu kan veta det.

LILA Alla borde ha en buske med lila blommor som man kan titta på så här års. Det har jag. Jag undrar vem som inte har det?

VITA Naturligtvis har jag massor av vita blommor också. Ganska vackert. Hemma hos Eloise växer det inga sådana.

VÄGBLOMMOR Efter min väg växer det massor med sådana här blommor. De är gula. Jag tror inte Eloise har några vägblommor alls just nu.

SOL Idag på morgonen såg det ut såhär från min balkong. Till skillnad från Eloise, så har jag sol. Jag vet inte varför hon inte vill ha någon sol. Den värmer ju så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar