26 mars 2015

Blir det någon våffla åt mig?

UNDRAN Det är inte utan att jag undrar om det inte ska bli fart på våffeltillverkningen. Jag kom ju inte till resursfamiljen för att få uppleva hur de andra satt och pratade i det de åt soppa. (Husse anser att bilden är artistisk. Jag vet att den är suddig och misslyckad.)

Det var stora våffeldagen igår. Det firades i alla hem utom mitt.
– Glöm våfflor Sverker. Vi har inte ens något våffeljärn.
Det var min husse som kom med de föga uppmuntrande orden.
Men så ringde resursmatte.


Tänk att det ska behövas en resursfamilj för att man ska kunna fira årets stora högtidsdagar på ett värdigt sätt.
Min resursmatte ringde mig och bjöd in mig.
– Det är ju våffeldagen idag, kan du ta med dig husse och komma vid halv sex.
Visst kunde jag det. Ett sådant erbjudande får man inte bara missa. Dessutom skulle jag inspektera de nya fåtöljerna, fast de får du se senare. Min värdelösa fotograf (=husse), glömde att ta en bild på dem. Förstås.
Nu undrar du förstås om jag fick smaka på någon våffla? Ja, det fick jag. Den var fantastiskt god. Fast den tog slut väldigt fort och det var lite snålt tilltaget för mig. Jag var fortfarande väldigt våffelhungrig.
En som däremot fullkomligt vräkte i sig, var min husse. Livet är bra orättvist ibland.

Hej så länge
Sverker

Leg. högtidsdagsfirare

ÄNTLIGEN Sådär ja. Äntligen, efter mycket förspilld tid, börjar våffeltillverkningen. Är det månne mina våfflor som ska gräddas?

HURRA När resurshusse vänder ryggen till, så passar resursmatte på att ge de första våfflorna. Fast jag fick inte bägge, om nu sanningen ska fram. Fast jag hade inte haft problem med att ät upp dem. Att jag skulle lämna rester, har aldrig hänt.

FROSSA Om jag fick för lite våffla, så var det en som vräkte i sig betydligt mer. Det var min husse. Han hade dessutom både hjortronsylt och nyss tillverkad jordgubbssylt att alternera med. Dessutom vräkte han på grädde i oanade mängder.

NYTT Nya soffan skulle jag inte få sitta i påstod min husse. Dessbättre har min resursmatte en annan åsikt. Ser du vad det är för hund som sitter i nya soffan? Hon till och med hjälpte mig upp. Jag förstår henne så väl. Vem vill inte dela soffa med en sådan ståtlig hund?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar