17 februari 2015

Lite glada bilder från förr

SOMMARSTUGA Samlade framför min sommarstuga kan du skåda Valou, min franska au pair, ex-matte, min Agnes, Egon, min lekkamrat och minst men stiligast Sverker sex månader gammal.

Det händer inget särskilt uppseendeväckande, så jag gör som alla tv-stationer. Jag plockar fram gammal skåpmat. Skåpmaten i detta fall går inte att äta, eftersom det rör sig om digitala bilder. Men de är inte så grå och uppeldande som de igår.
Alla bilder är från förr, det vill säga inte från idag.


Att hitta något vettigt i husses arkiv är inte lätt. Visserligen är allt automatiskt tidssorterat, men det finns 64.238 bilder att välja emellan. Många, för att inte säga flertalet, av dem föreställer mig i olika positioner och på olika platser. Från Tranås och till Italien.
På en del bilder finns jag inte med, men det är så bara för att jag ska visa hur ödmjuk och oegoistisk jag är, vilket inte är lätt om man är bäst och stiligast.
De bilder jag slumpvis har plockat ut, är bara till för att du ska bli glad och lugna ner dig lite sedan gårdagens sex-bilder.

Hej så länge
Sverker

Leg. fotomodell

BADVAKT Det var inte bara semester i Italien. Nej, det var hårt arbete för mig. Jag vara bara fyra år, men fick trots det tjänstgöra som badvakt åt Felicia, min Agnes, Julia och Isabel. Tänk dig själv att ansvara för fyra bångstyriga flickor.

FARLIG Den här farliga saken bodde i min trädgård under många år. Den var väl inte farlig sådär, men den var väldigt obehaglig att nosa på.

IDEALPALATSET Eftersom jag inte fick gå in till Idealpalataset i Frankrike, blev jag lämnad i husbilen. Julia och min Agnes, kunde däremot agera fotomodeller. Visst hade bilden blivit bättre med en västgötaspets?

SNOBB Du ser den snobbiga femtitalsflickan som rättar till sminket? Det är min Agnes som ska till studentbal. Min husses farfar hade en likadan bil, fast den var beige. Jag vet inte om någon använde speglarna som sminkspeglar på den. Husses farfars hund hette Dorris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar