10 september 2014

Ett bra fodertillskott för pensionärer

ODLING Detta är bara en liten del av morbror och mosters odling. För fyra dagar sedan, fanns här inte en enda svamp. Visst är väl morbrot och moster duktiga odlare?

Det är inte lätt att vara pensionär. Se bara på min husse. Han är inte lätt. Dessutom får man vara om sig och kring sig för att få mat på bordet. Har mina grannar, moster och morbror, kommit på en genialisk lösning att få sitt dagliga bröd?

Det gäller att göra allt för att få något att fylla magen med. Fråga bara mig, som ständigt går hungrig.
Morbror och moster har börjat odla svamp, för att få något att stoppa i sina hungrande magar. På sin gräsmatta har de planterat små stiliga svampar som växer väldigt tätt. Redan innan första skörden, har de odlat fram ett par stadiga måltider. Antagligen kommer det nya svampar efter det att de har skördat den första omgången.
Detta är bara ett tips på hur du kan skaffa billig mat. Kanske inte så god, men den fyller sin funktion (att fylla magen).
Ett godare alternativ är att se om det finns något paket med kryddstarka korvar i någon matkasse som står kvarglömd på golvet.
Skulle man äta tre sådana korvar, blir det synd om dig. Man får nämligen lite ont i magen.

Hej så länge
Sverker

Leg. försörjningskonsult

SKÖRDEDAGS Det är nu hög tid att skörda den första omgången med svampar. En liten stuvning och hela helgen är räddad.

BLOMMOR Normalt sett ägnar sig morbror och moster all sin tid åt sina blommor, vilket också syns. Jag står och tittar på Agnes blommor. De fick några av min Agnes och nu har de blivit så många. Svamparna har de planterat själva. Tror jag.

TJUSIGA Svampar är inte bara magfyllnad, de är dekorativa också. De utgör en prydnad för varje trädgård. I min trädgård plockar Stig, min gräsklipparrobot, alla svampar.

2 kommentarer:

  1. Ingen svamp kan mäta sig med en obevakad korvförpackning! Eller hur Sverker? /Lu

    SvaraRadera