31 augusti 2014

Kassa festkort avslutas med nakenchock

BLUNDAR Detta är en blundande skara. Det blir lätt så när man tar med blixt under fester. Alternativet är röda ögon. Från vänster ser du en blundande resurshusse och i soffan sitter en blundande Britt-Marie och en blundande Åke. De två sistnämnda var mina lärare när jag gick i hundskola på Tranåsbygdens Brukshundklubb.

Jag var på fest igår. Det var hos min resursfamilj. Både min husse och jag var inbjudna. Det skulle bli kräftor, var det sagt. Det blev det för alla utom en. Det var jag som blev utan.

När man är på fest, så ska man ta kort. Normalt sett vill jag att husse ska ta bilder. Men eftersom det var fest, som sagt, så får du nöja dig med kort. Jag har sett på Facebook och Instagram hur de ska se ut. Det tycks inte finnas några som helst spärrar hur låg kvalité korten ska ha och det har jag tagit fasta på.
Titta och njut, för korten är det enda jag bjuder på från festen.

Hej så länge
Sverker

Leg. festprisse

FEM BEN Stilig och manlig som alltid är Sverker. För kvällen bar han sin vackra och blanka päls i en underbar rödbrun ton med en mörk krage. Nytt för säsongen är att denne vackra trendsetter kom till festen med rakad mage och snopp. Kvällen ende fem-ben i betyg för denna vågade outfit.

OORGANISERAT Nej, detta tiggeri är inte organiserat av någon maffia i Västergötland. Därför bör man också ge av sitt överflöd till denna stackars svältande västgötaspets. Det skedde dock inte.

PAJ Resursmatte hade gjort en underbart doftande getostpaj. Den var säkert jättegod för alla, utom en som inte fick smaka. Blundande i bakgrunden sitter resursmatte. Pajen, som jag inte fick smaka är i förgrunden.

SMULOR En del av gästerna (=Sverker) fick nöja sig med att leta smulor som kanske fallit ner från det överfulla bordet. Det var inte mycket jag hittade. Knappt något. Synd att inte resursfamiljens barnbarn, Jakob snart 1 år, satt vid bordet.

RENS Inte ens renset fick jag. Husse tappade en skalbit i köket, som jag tog. Men då var det resurshusse som tog den lilla, lilla biten ut ur munnen på mig. Smaken var dock god, även om jag inte fick något.

FLAMBERA Här flamberas det äppelskivor av min blundande resursmatte. Man ser tydligt att kameran blixt är starkare än lågorna från rommen. Ett lyckat festkort.

FÖRDISK Ytterst lite fördisk fick jag. Det var glass som hade smält. Det gjorde inget, för det var gott ändå. Men visst var det snålt tilltaget?

UTSLAGEN Inga festkort av sedvanlig låg klass, om man inte kan visa någon som är utslagen. Det är jag som ligger här i min nakenoutfit och visar min rakade mage med ett stiligt ärr och min rakade snopp.

2 kommentarer:

  1. Vilket party, dom här bilderna borde hamna i Se&Hör och den sista i hundarnas motsvarighet till FIB-aktuellt :)

    SvaraRadera