1 augusti 2014

Detta är mycket hemligt

HEMLIG Här ser du en västgötaspets som kan bevara hemligheter. Jag tänker inte avslöja något, vad jag ska göra idag. Inte ett enda ord!

Om du tar fram din almanacka och slår upp den 1 augusti, så ser du att min P-r har namnsdag idag. Detta föranleder mig att göra lite saker, men det är synnerligen hemligt, Jag tänker inte avslöja något.

Om till exempel någon har namnsdag, så kanske man bakar en tårta för att överraska. Jag tänker inte avslöja vem som har namnsdag idag (=min Per) och jag tänker inte heller avslöja om vi ska baka en tårta. Eller kreera en tårta, är väl rättare.
Om det var så att ett namnsdagsbarn bor på en främmande ort, till exempel Mantorp, så kommer du aldrig kunna dra ur mig om jag tänker åka dit med tårtan som kanske, kanske inte, är nybakad snart.
Sedan är ju frågan att om det skulle råka finnas en fransk katta dit jag kanske ska åka, är då kattan i trappan eller under soffan.
Men allt detta är ju bara spekulationer. Eftersom allt är hemligt, så kan ju inget bekräftas – eller förnekas.
Hoppas bara att jag får rikligt med fördisk hos min Per.

Hej så länge
Sverker

Leg. hemlig

TÅRTA Om till exempel någon hade namnsdag idag, så kunde man ju till exempel baka en sådan här tårta och åka med den till ett ställe som till exempel kanske heter Mantorp.

PROMENAD Rent hypotetiskt skulle det kunna se ut så här när jag tar min aftonpromenad i kväll. Men jag tiger som muren.

KATTA Huruvida jag har för avsikt att träffa på en katta idag eller inte, tänker jag inte skriva ett enda ord om. Inte heller tänker jag publicera någon bild på den kattan som jag i så fall skulle stöta ihop med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar