15 augusti 2014

Äntligen kan min husse bli en vinnare

TUR Det är inte ofta min husse har tur (se bara hur han ser ut), men nu äntligen har han chansen att kunna vinna något. En fototävling i Aftonbladet!

Det är inte ofta min husse har chansen att lyckas med något. Det beror mest på att han är som han är. Alltså lite … Ja, jag vill inte säga det. Du kan fylla i själv.

För att kunna vinna den här tävlingen i Aftonbladet, ska man vara riktigt dålig. Det är ett kriterium som min husse fylle upp till fullo.
Bara för att du ska förstå hur dålig han är, har jag slumpvis tagit ut ett par bilder från den nästan gångna sommaren. Döm själv – har du sett sämre bilder?
Jag vill tillägga en viktig sak. Bara för att jag skojar till det idag, så ska du inte tro att det inte är synd om mig fortfarande. Det är nog syndast om mig i hela världen.

Hej så länge
Sverker

Leg. bildexpert

NATIONALDAG Här ska det hissas flagga. Jag hjälper min Agnes så hon kan få upp den blågula duken på ett riktigt sätt. Hade husse fotograferat på ett riktigt sätt hade det kanske blivit en bra bild också. Men varken husen eller min flaggstång är sneda. Dessutom blir det inte mer konstnärligt om fotografen tar med sitt eget finger i övre vänstra hörnet.

LUCY Att fotografera en katt som traskar förbi en brandsläckare borde vara en lätt match för en fotograf. Dock inte för min husse. Denna bild på den franska kattan Lucy gör henne inte alls rättvisa. Det går inte ens att ana hur ful hon är.

KALAS Detta skulle bli en illvillig bild. ”Sverker tigger under bordet när han är på kalas”, skulle den heta. Det är inget jag kan gå med på att en sådan bild tas, så jag vände snabbt bort huvudet.

FARVÄL Ja, vad ska man säga om den här bilden. Jag är inte bra. Bilen är inte bra. Bilden är inte bra. Allt är totalt värdelöst med andra ord.

GULLIGT Tanken var att detta skulle bli en gullig bild på Jakob och Sverker. Detta är vad den skicklige fotografen husse (OBS ironi), lyckades fånga med sin kamera.

VÄRDELÖS Detta är den mest misslyckade bilden av alla i sommar. Tänk så nära det var för att bilden hade blivit den bästa. Hade jag bara varit lite längre, så hade jag nått köttbullarna. Då hade det blivit en kanonbild på Sverker äter köttbullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar