24 mars 2014

Lucy lär dig mörda en klösbräda

DOFT Jo, den luktar kattmynta. Med andra ord: den ska dö! Den där musen ska minsann få vad den tål!

Igår skulle jag och min husse åka och hälsa på min Per och den franska kattan Lucy. Nu går det ju inte alltid som man har planerat. Husse tyckte att han skulle bli sjuk istället. Så det blev ingen resa till Mantorp.


Men min Per var vänlig nog att skicka lite bilder på Lucy, när hon mördade den fina klösbrädan, som hon fick av mig i julklapp. Den är väldigt bra, för den är som ett tv-spel. Brädan kan mördas gång på gång. Mycket praktiskt skulle jag säga.
När Lucy sedan är fulländad att mörda klösbrädor, kan hon gå ut och jaga vilda klösbrädor. Skarpt läge, så att säga.
Nu hoppas jag att husse ska bli frisk, så vi kan åka till min Per och den franska kattan Lucy.
Bilderna har min Per tagit. Det är därför de är bra.

Hej så länge
Sverker

Leg. jaktvårdskonsulent

MÄTNING Det är väldigt viktigt att mäta upp klösbrädan. Jag förstår Lucy om hon inte vill slåss med en klösbräda som är för stor.

ATTACK Nu har den franska kattan gömt sig i skuggen under bordet. Klösbrädan har rest på som ett sista desperat försök att skrämma den modiga jägaren

RUSNING Nu är kattan Lucy framme vid den av skräck darrande klösbrädan. Vem ska vinna kampen? Den franska kattan, eller klösbrädan från Biltema?

DÖDLIGT Lucys dödliga klor har klösbrädan i ett fast grepp, Hon delar ut det dödande hugget, som du ser.

SEGER Klösbrädan är död och rör sig inte mer. Vår hjälte, kattan Lucy, kan ta igen sig med huvudet vilande på det fallna bytet. Snart är det dags att attackera klösbrädan igen.

4 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte24 mars 2014 kl. 18:30

    Min gamle hund Oliver, salig i åminnelse, var mycket duktig på att mörda handskar! Oj vad han knäckte nacken på dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaag klarar också av handskar. När jag ska hitta husses tappade handskar, så måste jag ju se till att de inte biter mig innan jag bär tillbaka dem.

      Radera
    2. Så söt hon är, Lucy! Väldigt fina kort på henne.

      Radera
    3. Söt kan väl inte säga om en ful katt? Min Per köpte en extra fin kamera bara för att fotografera henne. Om min snåla husse köpte en likadan, så kanske det kunde bli fina bilder på mig också. Men jag ska hälsa till min Per.

      Radera