9 februari 2014

Precis nu är det ett riktigt TV-väder

VÄDER Bara för att det är TV-väder, betyder inte det att vi tittar på väder på min TV. Nej, det betyder att drar på oss en filt i TV-soffan och tittar på någon film.

Att det är TV-väder betyder att det är ett riktigt dumt väder ute. Just nu har vi snöblandat regn, och det känns riktigt otrevligt att gå ut. Men det måste man ju ibland i alla fall. Lite motion behöver min husse även en sådan här dag.

För det mesta tittar min husse på riktigt tråkiga filmer. Det är sällan det finns någon hund i hans filmval. Då blir jag trött. Kakelugnen sprakar så trevligt och det blir varmt och skönt under filten. Då brukar jag passa på att vila ögonen.
Fast inte ens jag tycker att det är särskilt kul att gå ut. Det är betydligt mer ansträngande att hitta bra spår på den regntunga marken. Men letar jag noga, så hittar jag alltid något. Det är många hundar som går här, nämligen.
Fast nu ska min husse och jag krypa upp i soffan framför min TV. Jag tror att jag somnar. Husse brukar somna också.

Hej så länge
Sverker

Leg. TV-sovare

INDIKATOR När det är riktigt grått och det är vattendroppar på TV-väderindikatorn på balkongen, betyder det att dagen ägnas åt TV-tittande.

TRÅKVÄDER Inte rusar jag ut en sådan här dag, men plikten kallar. Min husse behöver motion och jag har tagit det på mitt ansvar. Jag är personlig tränare, kan man säga.

MÖRKT Att gå i skogen är som att gå på natten. Men klockan är 11 på dagen, så det är långt från natt. Mycket konstigt. Jag ser knappt nosen framför mig.

SVÅRSPÅRAT Du kan själv försöka få upp några spännande spår bland vattenpölarna. Till det krävs en välutvecklad västgötaspetsnos. Husse blev lite irriterad bara för att jag stannade och undersökte ordentligt. Det finns saker man inte får slarva med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar