17 februari 2014

Jag gladde Jakob med ett besök

GODDAG Jag började med att artigt hälsa på Jakob. Min resurshusse var vänlig nog att böja sig så Jakob nådde mig. Fast jag hade hellre sett honom ligga på golvet. Resursmatte övervakar det hela, så Jakob inte biter mig.

Naturligtvis ville Jakob passa på att träffa mig, när han var på besök i Sveriges huvudstad Tranås. Jakob tillhör min resursfamiljs flock. Han är den yngste medlemmen. Han kan inte gå än, men han kan lämna fördisk.

Mina arbetsuppgifter kommer slag i slag. Knappt hade jag tagit olympisk guldmedalj i herrstafetten, förrän det var dags att göra Jakob lycklig. Lycklig blir han av att träffa mig. Det är något som jag kan förstå.
Det var en väldigt lyckad eftermiddag med fördisk efter Jakob. Dock väntade jag alldeles förgäves på fördisken efter övrigas måltid.
Fast å andra sidan så var det så roligt att träffa Jakob igen, så jag stod ut med att svälta.
Tyvärr blev det ett sorgligt slut. Min resurshusse klippte mina klor. Helt i onödan, skulle jag vilja säga.

Hej så länge
Sverker

Leg. barnuppfostrare

GLAD Naturligtvis blev Jakob jätteglad över att se mig. Vem skulle inte bli det? Jo, Jakobs pappa, Henrik, ser inte lika glad ut. Fast han är nog glad innerst inne.

MATNING Jakob är så liten, att han inte kan äta själv. Tänk vad praktiskt det hade varit med en västgötaspets som hade slickat av Jakobs mun när han åt. Jag hade gärna ställt upp.

FÖRDISK När Jakob inte ville ha mer mat (konstigt), så fick jag fördiska hans tallrik. Det är Jakobs mamma, min resurslillmatte, Emma, som ger mig Jakobs tallrik. Som du ser, så tackar jag artigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar