3 februari 2014

Jag blev utskälld av en kriminell hund

UTSKÄLLD Bara för att Massimo är så obegåvad, så att han inte ens kan hoppa upp i en soffa, så skäller han på mig. Jag kan ju inte gärna rå för hans ofärdigheter. Sen lyfter husse upp honom. Tur att han är lätt som ett stort tuggben. (Han kanske går att använda som tuggben?)

Att ta hand om ungdomar på glid är inte lätt. Särskilt om de är taxar och heter Massimo och ägs av husses syster. Det är inte mycket nyttigt hon kan. Särskilt kan hon inte uppfostra hundar och taxar i synnerhet.

Igår eftermiddag skulle jag passa husses systers ouppfostrade hund. Han kan inget alls och lyder inte ett dugg. Han fattar inget.
Hela tiden tror han att jag är en löptik, men fastän jag säger ifrån på skarpen, så fortsätter han. Då säger husse åt mig också, eftersom min husse tror att jag ska äta upp den dumma taxen. Det är olagligt att göra som Massimo. Ett nej är ett nej!
Sen går han och nosar efter mina gömda ben. Dessbättre kommer han inte upp i fåtöljer och soffor själv, så jag får ha dem ifred. Det är olagligt att stjäla ben.
Ligger jag i TV-soffan, så ställer han sig och skäller. Tyvärr lyfter husse upp den lilla korven.
Däremot kunde jag skadeglatt se på när han undersökte om det fanns lite fördisk bland tallrikarna i diskmaskinen, som stod öppen. Men se där hade jag redan utfört mitt arbete med yttersta noggrannhet. Att stjäla andras fördisk är kriminellt.
Fastän jag gjorde mitt bästa att uppfostra honom, var han lika ouppfostrad när han åkte som han var när han kom. Fast han gör nog inte så många knop mellan hjärnhalvorna, Massimo.

Hej så länge
Sverker

Leg. barnvakt

BLOGGA Massimo är väldigt avundsjuk på min blogg. Jag försökte förklara för honom hur jag gör, men han fattade som väntat inget.

KOPPLAD När jag senast var kopplad var det för att jag hade ont i benet och inte skulle springa. Massimo är kopplad för att han inte ska springa bort. Han kommer inte när man ropar på honom heller.

JAGA Hade den olydiga taxen varit okopplad och sett råddjuren i skymningsljuset på Säteriåkern, hade han satt iväg som en raket och försökt fånga dem. Av mig fick de betande djuren en förströdd blick och sedan fortsatte jag att följa spåren efter en intressant hund som gått min väg för ett tag sedan.

FÖRDISK Den här taxen är oärlig och tjuvaktig. Här är han tagen på bar gärning när han ser efter om det finns någon fördisk kvar. Fördisken är min hemma hos mig! Det är bara Lucy som får smaka.

2 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte3 februari 2014 kl. 18:43

    Det var en ilsk en, den där Massimo!

    SvaraRadera
  2. Ilsken är han inte men dum mot mig.

    SvaraRadera