10 januari 2014

Jag firar dubbla jubileum idag

Jag kan idag fira inte bara fira 400.000 besökare på min fantastiska blogg, jag kan också fira att det den 1 januari var exakt jämt 3 år sedan jag tog steget in i bloggvärlden. Ett litet steg för mig, men ett gigantiskt steg för övriga världen.

Hej så länge
Sverker

Leg. jubilar

400 000 Om du läser längst ner i högerspalten, så kan du se hur många som har beundrat mig. Igår kväll slog räkneverket över till 400.000. Det ska jag förstås fira på ett eller annat sätt.

Det är väldigt roligt, men också förståligt, att så många har besökt min plats i cyberrymden. Bättre blogg får man leta efter länge. Dock i onödan, eftersom jag inte bara är ödmjukast, utan också bäst.
Den 9 april 2011, redan efter drygt tre månader, hade jag haft över 10.000 besökare. Besökare nummer 10.000 var min Agnes, som fick ett pris. Detta blev en ursäkt för min husse att dra iväg till Toulouse för att dela ut det fina priset.
Pris nummer 100.000 gick till min nya vän Måns i Nässjö. Jag kunde själv dela ut det priset hemma hos honom.
Nästa pris har jag inte bestämt om det blir 500.000 eller 1.000.000. Det får vi se när den dagen kommer.
Jag vill passa på att tacka alla mina trogna besökare när och fjärran och er andra också, som bara hamnar hos mig.

Bloggen fyller jämna 3 år

3 Den första januari 2011 började jag kämpa med min blogg. Det har blivit 2148 högintressanta inlägg sedan dess.

Att jag inte hade tänkt på innan att jag skulle blogga, är lite märkligt. Tidigare hade jag mest inriktat mig på att publicera mig i tidningar. Där berättade jag i två reportageserier dels om min husbilsresa runt om Europa. Som längst var jag i Italien. Där var det varmt.
I serie nummer två lyckliggjorde jag läsarna om min resa i kanalbåt i Frankrike. Tidningarna jag publicerade mig i hade bara en lokal spridning på Småländska höglandet, så det var många som inte fick chansen att bli bekant med mig. Varför inte blogga och ge hela världen en möjlighet att träffa mig.
Så gick det till när jag började blogga för exakt jämt 3 år sedan.

Stolt men ödmjuk

ÖDMJUK En sak som kännetecknar mig är min ödmjukhet. Jag är inte alls mallig över att jag är så snygg, manlig, smart och populär.

Det är med största ödmjukhet jag firar mina dubbla jubileer. Att jag har haft 22 gånger fler besökare än vad Tranås har invånare, innebär inte att jag anser att jag är 22 gånger bättre. Det vore mig fjärran att tro något sådant. Skulle jag ge mig själv ett blygsamt omdöme, så skulle jag snarare tro att jag är 68 gånger bättre. Troligtvis ska den siffran vara betydligt högre, men jag är ödmjuk.
Tre år är inte särskilt lång tid ens för en blogg. Min Per, den franska kattans Lucys husse, gjorde den första hemsidan i Sverige redan 1993. Då var inte jag född.
Men under den korta tid jag har min blogg, har den fått stor internationell spridning. Du kan själv se på 10 i top-listan, som den ser ut just nu.
Jag önskar mig själv lycka till med min blogg och jag gratulerar också dig att du hittat till mig.
Hej så länge
Sverker

Leg. jubilar

Runt hela vår jord

SPRIDNING Här kan du se var jag har haft mina läsare under de tre år som min blogg har glatt läsare runt om i hela vår värld. Det är en tio-i-topp-lista.

PASSANDE Det hade varit passande att Tranås Musikkår hade kommit för att fira mig. Jag hade med glädje kunnat marschera i täten.

14 kommentarer:

  1. Grattis Sverker!
    Hoppas din husse ger dig en tårta och en massa fördisk till jubileet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju alltid hoppas. Det skulle passa med en förstärkt middag.

      Radera
  2. Simon Pudels matte10 januari 2014 kl. 16:22

    Grattis Sverker säger jag med! Du får gräva upp ett väl gömt ben, dagen till ära!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat på det. Det stora i den blå fåtöljen, eller det lilla i soffan. Jag har svårt att bestämma mig. Ute har det ju frusit nu, så de benen får ligga tills det blir vår.

      Radera
  3. Jag minns mycket väl när Du skrev om Din kanalresa i Hallpressen. Det var i regel det enda intressanta i den tidningen. Grattis till din framgång./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller nog med där. Tack så mycket!

      Radera
  4. Grattis världens bästa Sverker! Jag tycker dock det är märkligt att det inte är typ 400 miljoner som besökt din sida, dels är du så väldigt söt att titta på dels så skriver du så otroligt bra, fyndigt och roligt! Puss på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också lite förbryllad över att det inte är fler. Puss tillbaka!

      Radera
  5. Stort grattis snyggeSverker. Tjejerna här skickar slickepussar. Herrn i detta hus grymtar något.... hörde inte riktigt vad han sa... ha, ha.

    SvaraRadera
  6. Jag gratulerar till dina ödmjuka framgångar i cybervärlden. Jag har reserverat en hemlig present ( ett grisöra) till dig, som jag gömt på ett lika hemligt ställe, (uteförrådet där varmvattenberedaren sitter, bredvid köksdörren), som du får leta upp när du får med dig din lata husse på besök. Min Lovisa gjorde en storrensning i gästkammaren så nu kan jag ta emot övernattande besök igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer om väder och väglag är gynnsamt. Jag gillar att springa på stranden där långbenta hundar ska ha koppel. Tur att jag har korta ben.

      Radera
  7. Bäste Sverker, en utomordentlig och fyndig berättelse om ditt bloggande. Jag blir djupt imponerad och, precis som du säger, är jag väldans glad över att ha hittat dig i cybervärlden.
    Stort grattis och puss på nosen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för berömmet. Jag är också imponerad av hur duktig jag är.

      Radera