15 december 2013

Besök hos Per och Lucy och hej till Agnes

SPÄNNANDE Agnes ville gärna se hurdana nya fåtöljer min Per hade köpt. Än så länge finns de bara i min Pers telefon. Jag tycker de verkar rysligt små om de får plats i en telefon. Elden i spisen är ingen fastighetsmäklarbrasa utan en alldeles riktig.

Idag åkte min Agnes hem. Hon åkte från Linköping. På samma väg ligger Mantorp där Lucy bor hos min Per.

Vi åkte lite tidigare hemifrån än vad vi behövde för tågets skull. Det gjorde vi bara för att kunna hälsa på min Per och kattan Lucy. Hon har bott där nästan ett år nu. Hon är alldeles för bortskämd.
Men när alla fikade, var inte Lucy med. Hon gömde sig för min husse under sin soffa. Därför missade hon lussebulle och pepparkakor. Det gjorde inte jag. Jag fick av alla. Det bådar gott inför julen, då min husse och jag ska vara hos min Per och kattan Lucy. Jag vet vad de får i julklapp, men det säger jag inte.
Min Agnes skjutsade vi sedan till Linköping, eftersom Östgötatrafiken och SJ gemensamt har satt priserna så man inte vill åka tåg mellan Tranås och Linköping. Det kan kosta upp till 900 kr extra.
Nu är det bara husse och jag. Äntligen kan jag få lite uppmärksamhet.

Hej så länge
Sverker

Leg. hejdåare

LUSSEKATT Kattan Lucy var inte så sällskaplig, men lussekatten var desto bättre. Den gick och äta också. Lucy är min vän, så henne äter jag inte.

SNAPSHOT Jag gick upp och hälsade på Lucy. Sedan kom husse med sin kamera och blixt och allt. Jag fick fula blixtögon. Lucy hann som vanligt blunda.

TILLRÄCKLIGT Husse ville att jag och Lucy skulle vara lite närmare varandra på bilden, men Lucy tyckte att det räckte. Som vanligt gick hon och gömde sig under sin soffa.

HEJ Så blev det dags att säga Hej då till min Agnes. Nu träffar jag henne inte förrän till nyår. Det är väldigt synd om min Agnes som inte får fira jul med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar