27 november 2013

Ett kalas utan kras

SNÅLT Fastän jag stod och övervakade tillagningen av lammköttet, så fick jag inget. Farfar var betydligt bättre på att laga mat. ”Hoppsan”, sade farfar och en stund senare trillade det ner en rejäl köttbit till mig. Massimo är inte matlagningsintresserad.

I söndags var bjuden på kalas till husses syster och Massimo. Min Agnes och min husse fick jag också ta med mig. Dessvärre blev det som vanligt. Det var husses syster, min Agnes och min husse som vräkte i sig. Jag och Massimo blev näst intill utan.

Vi kom i väldigt god tid, eftersom husse hade tagit fel på tiden. Så kan det gå, när man inte har alla hästar inne.
Jag såg till att vi fick en bild med dammsugaren framme. Då skäms nämligen husses syster. Det är farfars gamla dammsugare, jag känner nog igen den. Husses syster bor ibland i farfars gamla lägenhet. Det är hennes lägenhet nu.
Förr, på farfars tid, var det mycket lönsamt att uppehålla sig i köket när maten lagades. Husses syster är inte alls lika generös. Jag fick inget, fastän jag såg hungrig ut. Massimo fick inget heller. Han såg inte hungrig ut, men han är smal som en speta.
Dessvärre var det ingen som spillde vid bordet heller. Det uppfattade jag som negativt.
När alla hussar och mattor hade ätit klart, fick Massimo och jag var sin tallrik att fördiska. Jag blev färdig först.

Hej så länge
Sverker

Leg. festprisse

UPPMÄRKSAM Vem vet, kanske husses syster går omkring med något ätbart. Men det gjorde hon förstås inte. I alla fall inte till mig. Lägg märke till att farfars gamla dammsugare står framme!

DUKNING Fint ska det vara. Husses syster står och viker servetter. Hemma hos mig ligger det i bästa fall en bunt av billigaste IKEA-servetterna på bordet. Duken har husses mamma vävt. Den fick inte min husse spilla på.

LJUS Det är tydligen lite osäkert med elekriciteten, eftersom husses syster tände ljus. Lägg märke till hur glad min Agnes ser ut. Hon koncentrerar sig inför måltiden. Fördisken var god, så maten var nog också god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar