26 juli 2013

Korsika – ön där alla skulle trivas

PERFEKT Här skulle jag också fatta posto om jag hade semester på Korsika. Tänk så mycket fördisk det skulle finnas där! Det är ju också möjligt att jag skulle ha fått en godbit vid borden också. Jag kan se hungrig ut.

Min resursfamilj kom nyss hem från Korsika. Eftersom Korsika ligger mitt i havet, är den en ö. En annan ö är Stora Tranåsön.
Med sig från Korsika hade de lite bilder att locka med. Det tycks finnas något för alla.


Jag föll direkt för restaurangen. De badande hundarna, kan man ju titta på, men det får räcka med det. Stränder har man till att springa på, inte bada från.
Sedan fanns det lite båtar som lockade till köp. Kanske inte just de som låg där, men något liknande.
För oss som hellre håller oss på land, fanns det också båtalternativ. Vill du göra det, så välj en motorbåt.
Även för husse fanns det skojiga alternativ, som skulle passa honom.
Hej så länge
Sverker

Leg. reseåterberättare

HALVKASS Att stå på en surfingbräda i Medelhavet är väl inget jag skulle eftersträva. Naturligtvis skulle jag vara en fena på att surfa, men jag överlåter gärna till den svarta hunden att stila. Risken att bli blöt, är överhängande.

HELKASS Att slänga sig ut i Medelhavet på en simtur, har jag provat. Så mycket kan jag säga; det är inget att stå efter. Jag byter gärna ut simövningar mot restaurangbesök.

KASSAKOLL Resursmatte står i begrepp att öppna handväskan för att se hur mycket hon kan köpa båten för. Tydligen hade hon inte tillräckligt med pengar att locka ägaren med, för hon kom hem utan den trevliga motorbåten.

TYGBÅT Resurshusse är mer för att segla än åka motorbåt, så han slängde sina lystna ögon mot denna lilla modesta båt. Den går framåt med tygtrasor, som man sätter fast på pinnarna. Den är väldigt billig att köra runt med, eftersom det inte går åt något bränsle.

IDEALBÅT Detta måste vara den perfekta båten. Ingen risk att man blir sjösjuk där inte! Dessutom behöver man inte tänka så mycket på underhåll, vilket framgår alldeles tydligt.

FARLIGT Ska du bo i din båt på land, så passa dig om du har en segelbåt. Att hissa tygbitar har sina risker, även om båten ligger på kajen. Det är bättre att försöka låtsassegla utan hissade segel.

HUSSEJOBB Detta skulle vara det perfekta jobbet för husse att dryga ut pensionen med. Gå omkring på stranden och fotografera barn, och sälja bilderna dyrt till de stolta och okritiska föräldrarna. Då skulle det kunna bli mer och bättre mat till hungriga familjemedlemmar som heter Sverker. (Risken är väl att han skulle fotografera annat också, som ligger på stranden.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar