9 maj 2013

När jag gick in i dimman

OROLIG Husse var lite orolig när jag ville gå in i dimman. Han vet nog inte att jag är bättre än vilken GPS som helst. Följ alltid Sverker exempel, som det heter med all rätt.

Just denna dag har jag vädret dimma. Då är det ganska vitt ute. Om det är dimmigt är det farligt att rida i Lützen, påstår husse.

Att ta en liten promenad här hemma i dimman är inte farligt för min husse och mig. Jag hittar alltid hem, även om min husse skulle tappa bort sig.
När det är dimma, kan det också samtidigt vara vår. Det kan du se på bilderna. Men, det ska jag inte sticka under stol med, så var det betydligt varmare igår. Då var det nästan sommar.
Om du är orolig, så kan jag tala om att vi hittade hem.

Hej så länge
Sverker

Leg. dimnavigerare

MUSÖRON ”Titta Sverker”, utropade husse. ”Björklöven är som musöron. Då kan man klippa rosorna!” Nu är det bara det att musöron är håriga och skära, det såg jag på musen Lucy släpade hem. Dessutom har husse lyckats ta död på alla rosor vi hade, så det finns inget att klippa. Ser du att spindlarna har vaknat?

FARLIGT Husse tyckte att det var lite väl farligt att gå in här. ”Tänk om vi går vilse, Sverker?”, sade han lite ängsligt. Men under min ledning gick vi in, hittade stigen i skogen och kom hem igen.

ÄLG Ser du älgarna? Inte jag heller. Jag vet inte ens om där finns några. Det är inte lätt att se älgar i dimman. För ett par år sedan var det ännu värre, för då var det skog här.

DIMBLOMMOR När jag kom hem, så kontrollerade jag om mina blommoer fanns kvar fastän det var dimma. Jodå, under blodlönnen hittade jag både vita och blåa uteblommor.

2 kommentarer:

  1. Du kan ju låta som en mistlur också. Om husse går vilse kan han gå mot ljudet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar inte behövas. Jag brukar hålla mig inom synhåll.

      Radera