25 mars 2013

Jag skulle Vilja, men jag fick inte

MAGNETKOPPLING Att Vilja löpte, var det ingen tvekan om. Jag kontrollerade flera gånger och varje gång blev resultatet positivt. Attans att jag inte fick sova hemma.

Idag avslöjades det varför jag fick tillbringa natten hos min resursfamilj. Husse hade damsällskap hemma. Då ansågs det inte att det var lämpligt att jag sov där också.
Damsällskapet var trasselsudden Vilja, som för övrigt löpte.
Jag tycker att det hade varit extra lämpligt att jag hade sovit hemma.


Redan när husse kom och hämtade mig, kände jag att han för en gång skull luktade extra gott.
Snön hemma luktade också extragott här och där. Så klev jag in och vad hittar jag? Jo, en liten trasselsudd som var väldigt söt och luktade väldigt gott. Göran, husses lekkamrat, var också där. Han är Viljas resurshusse. Viljas matte är Lovisa som är Görans dotter.
I vilket fall som helst fick jag och Vilja en gemensam promenad. Nu blev det bara en promenad, för husse hämmade mig hela tiden.
Jag vill bara tala om att jag hade gärna avstått från våfflan om jag istället hade fått tillbringa natten med Vilja. Men så kan det vara – man får inte alltid som man vill.

Hej så länge
Sverker

Leg. sviken

LARVIGT Här sitter husse och larvar sig med Vilja i min frånvaro. Ska jag behöva se sådana bilder på min blogg? Jag känner mig kränkt.

FEL Det är faktiskt min plats. Det är jag som ska sitta och tigga där av gäster eller min Agnes eller min Per. Nu sitter Vilja där jämte sin resurshusse Göran. Helt fel.

SOLSKENSLEK Vi lekte lite grand, Vilja och jag, när vi var ute och jag. Fast jag skulle vilja ha haft lite mer tid med Vilja, så vi hade kunnat fördjupa leken, om du förstår vad jag menar.

SÖT Inte för att man ser så mycket av Vilja, men det man ser är ganska sött. Jag tror det hade kunnat bli fina valpar om bara jag hade fått hållas.

5 kommentarer:

  1. Sverker, du får göra upp med en pudelherre vid namn Merlin om vem som ska få ta vidare leken ett snäpp. En så söt dam har många friare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Merlin trollar jag bort lätt som en plätt.

      Radera
  2. Nä nu går skam på torra land Sverker! Först dumpar husse dig hos din resursfamilj och sen tar han emot ett löptik hemma hos dig! Ring Hundens Rätt i Samhället!

    SvaraRadera
  3. Simon Pudel rättar sig själv25 mars 2013 kl. 15:49

    *en löptik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kränkt, förnedrad är just precis vad jag är. Vem hade kunnat ana att min husse inte ville ge mig en enda lycklig stund?

      Radera