15 december 2012

Husse rapporterar från sin skojiga flygresa

SPRALLIGT Folk som ska ut och flyga är ju alltid på väg till ett nytt äventyr. De kanske ska arbeta, eller inte arbeta (=konferens), eller allra bäst hälsa på släkt och vänner. Därför är det inte konstigt att det alltid är så uppsluppen stämning på flygplatser.

Husse var vänlig nog att skicka några bilder till mig från sin resa. Han åkte ju ända till Seattle för att hälsa på min David, min Steph och inte minst min Evan och min Emily. När man reser dit sitter man antingen och väntar på en flygplats, eller också sitter man inträngd i ett flygplanssäte.
Jag nöjer mig idag att visa några bilder hur skoj man kan ha när man är ute och reser.
Jag önskar att jag fick flyga någon gång.

Hej så länge
Sverker

Leg. reseberättare

FLYGPLANSMAT Flygplan kör ju omkring ganska högt, därför är det inte konstigt att flygplansmaten når sådana kulinariska höjder. Vad du ser på bilden är från vänster potatismos, kyckling och spenat. Visst ser det gott ut? Det vore något för en västgötaspets.

ÅTERFUNNEN Husses resväska före avfärden. På Seattles flyplats försvann den i hanteringen. Husse blev så glad när han fick passera säkerhetskontroller igen och dessutom extra utvald att undersökas om han hade hanterat sprängmedel. Han ser ju lite skum ut, så det kan man förstå. Han hade också turen att få sin återfunna väska uppackad och genomletat när han ånyo tagit sig till terminal S frun huvudhallen. Där fanns det mycket godis, så genomletningsmannen undrade varför inte husse hade köpt tandborstar till min Evan och min Emily också. Det kan man ju verkligen undra.

4 kommentarer:

  1. Visst ser det ut som en skum bombväska, tur där inte finns en radioaktivsymbol på den.

    SvaraRadera
  2. Är husse terrorist? :-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse har förbjudet mig att svar på den frågan.

      Radera