17 november 2012

Lucy larvar sig inställsamt inför Per och Agnes

OUPPFOSTRAT Vem satt på bordet och larvade sig när de övriga åt tror du? Jo, den inställsamma kattan Lucy. Synnerligen ouppfostrat. Jag har faktiskt monopol att tigga vid bordet. (Fast jag tigger aldrig. Jag påpekar bara att jag finns.)

Igår var husse och min Agnes borta hela dagen. Jag var inte borta, för jag var hos min snälla resursfamilj. Eftersom de är så snälla, så glädjer jag dem då och då genom att övernatta där bara för att jag vet att de saknar mig så mycket.
Igår kväll skulle de dock gå bort, så jag blev alldeles ensam hemma. Men bara efter en liten stund kom husse och Agnes och hämtade mig. De kunde nog inte vara utan mitt sällskap, kan jag tro.


Idag åt vi frukost som vanligt, jag och kattan Lucy. Jag fick mitt torrfoder och Lucy fick som vanligt dyr mat. Min Agnes och husse åt mycket, mycket senare. Min Agnes är lite svårstartad på mornarna, förstår du.
Efter alla frukostar och morgonpromenader åkte husse och min Agnes igen. Etthundratjugosju timmar senare kom de hem. Och sen kom min Per! Tänk vad roligt, nu har jag både Per och Agnes här.
Fast Lucy springer och fjantar för dem hela tiden. Det är faktiskt min uppgift.
Hej så länge
Sverker

Leg. släktkär

SPÖKSKOG Lägg märke till vem det är som modigt ledsagar min Per genom mörka skogen. Inte är det Lucy inte. Hon törs inte ens gå över vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar