12 maj 2012

Varför kommer här en suddig västgötaspets?

HIGHSPEED Gissa vad jag fick syn på? Jo min husse. Jag satte sådan fart så bilden blev lite suddig, men vad gör det! Bilden föreställer ju mig.

Idag så hände det. Min kampanj att utvisa husse hade gett resultat. Rätt var det var så hörde jag hans bil på Egons gård och då förstod jag.

Jag fick väldigt bråttom ut. Tyvärr var dörren stängd, men resursmatte öppnade för mig. Oja vad glad jag blev.
– Hej Sverker, sade husse. Vad jag har längtat efter dig!
Det förstår jag så väl. Hur kul kan det vara att umgås med en ful katt hela dagarna?
Tyvärr hade husse glömt att ta med sig Agnes hem, så han får åka tillbaka och hämta henne senare.

Nu ska det minsann bli ordning hemma igen!

1. Husse ska få ligga i min säng varje natt. Västgötaspets är 127,34 gånger bättre att sova jämte, jämfört med en ful katt som jagar tår.
2. Äntligen får jag återuppta mitt arbete att sköta fördisken.
3. Jag kan gå ut i min skog när jag vill.
Det är jätteroligt att husse är hemma, men jag saknar redan Egon lite. Är det inte dags för honom att komma till mig?

Hej så länge
Sverker

Leg. Välkomnare


PUSS Klart att husse ska ha en puss när han kommer hem. Inte sådana där fåniga luftpussar som de sysslar med i Frankrike. Nej, en blöt på munnen ska det vara.

EGON Egon kom minsann också och välkomnade husse. För Egon var det en glädjens stund att han fick träffa husse, men det var också sorgligt att jag skulle åka, tyckte Egon. Det tyckte jag med, fast samtidigt glad, förstås.

2 kommentarer:

  1. Vi trogna läsare hälsar husse välkommen hem. Det har liksom fattats något när husse varit förvisad till Frankrike. Vi vill att allt skall vara som vanligt./E-beth

    SvaraRadera