4 mars 2012

Mer päls än tankar skingrades hemma hos Egon

SKINGRA Egon tyckte att jag skulle skingra tankar hemma hos honom och få annat att tänka på. Resursmatte och min Agnes beslöt att de skulle skingra mina tankar, genom att skingra min vackra och varma päls.
Egon tyckte att jag kunde komma till honom, så att vi kunde skingra tankarna lite. Han är så snäll. Jag fick ta med mig min Agnes och min husse också. Jag tyckte att jag behövde piggas upp lite med resursmattes goda mat, men även under dessa speciella förhållanden som råder nu, så kammade jag noll vad gäller maten. Men min päls kammades desto mer. Tröstäta hade nog bara varit nyttigare både för kropp och själ.

Att skingra tankarna tillsammans med vänner är väldigt fint. Eller skulle kunna varit, om inte min resursmatte och Agnes hade kommit på att det var mer min päls, som skulle skingras. De satt och ryktade mig både länge och väl. En hel papperskorg med varm underpäls blev det. Vad händer nu om det blir kallt? Jo, Sverker får frysa.
Fast jag frös inte igår när jag, min Agnes och husse var ute i skogen. Då lekte vi budföring igen, så jag blev alldeles trött och varm.
Med tanke på hur mycket jag motionerade, hade jag mycket väl kunnat tröstäta.

Hej så länge
Sverker

Leg. tunnhårig


OTRÖSTMAT Jag fick inte ens tröstäta av plockmaten, fastän jag genom min närvaro och lystna blickar påpekade det. Alla borde ha förstått, att jag hade blivit mindre ledsen om jag bara hade fått ett par munsbitar.

STÄMNING För att skapa en stämningsfull atmosfär åt Egon och mig, tände min resurshusse ljusen. (Han är Egons husse, men min resurshusse.)

ENSAM När jag satt och plågades i soffan och förlorade massor hår, fick min Egon vara ensam kvar på golvet. Det var synd om Egon, men det var ändå mera synd om mig. Att ryktas är inte roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar