28 december 2011

Jag är så lycklig att Agnes flyttat hem

FRUKOST Att äta frukost med Agnes är både trevligt och gott. Eftersom inte husse tycker att jag ska ha någon mat vid bordet, tänker jag inte berätta att jag precis ska få en leverpastejsbit. Ljusstaken till vänster har farfar gjort 1930, den till höger gjorde jag 2012. Vilken tycker du är finast?

Jag är så väldigt glad idag. Dels är jag glad för att Agnes är glad igen. Det blev hon på julafton. Sen är jag också glad för att Agnes har övergivit sin fula katt och flyttat hem till sin Sverker.

Ta min dag idag till exempel. Jag vaknade tidigt, bara för att få upp latmasken husse. Jag fick frukost och husse fick sin morgontidning och en stor kopp kaffe.
När Agnes vaknade gjorde vi frukost. Min uppgift var som vanligt att ta hand om sådant som till äventyrs trillar på golvet. Idag fick jag sitta jämte Agnes när hon åt sin frukost. Jag fick faktiskt smaka lite av henne. Hon är så snäll.
– Vill du gå ut och gå Sverker, frågade Agnes mig.
Ville ut och gå? Vad tror du? Klart jag ville. Vi gick ganska långt och hela tiden lekte Agnes och jag roliga lekar. Jag hann knappt uträtta mina nödvändigheter. Det är verkligen roligt att Agnes bor här.
Nu måste jag gå och sova ett tag. Det är arbetsamt att gå i skogen med min Agnes.

Hej så länge
Sverker

Leg. lycklig


UT Att ut och gå med Agnes är alltid trevligt och roligt. Här är vi på väg just att ut och gå. Hoppas Agnes vill gå i skogen, för det är bäst.

SKOGEN Nu är Agnes och jag långt, långt ut i skogen. Det finns inte ett hus på flera tusen mil, eller så. Mörkt är det i alla fall. Vi är säkra, eftersom vi går på min stig och jag är med.

LYDIG När Agnes är lite rädd i skogen, så ropar hon på mig. Då kommer jag farande som en raket, för att skydda henne mot skogens faror. Som belöning brukar jag få en godisbit. Mycket godis blir det …

BERGSBESTIGNING Ibland klättrar Agnes och jag upp på ett stort berg. Om jag står upp och dansar på bergstoppen så får jag en godis. Så snäll är hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar