16 oktober 2011

Kryssa rätt bland melodierna

KUNSKAPSKONCENTRATION Om det nu är så, att du vill lösa melodikrysset, så behövs det breda kunskaper. Här ser du själva hjärnan bakom lösningen av lördagens melodiska korsordsproblem. På bilden ser du också Emma och Henrik. Det är ryggen på resurshusse som brygger kaffe.

Vad gör ni egentligen på landet (=allt utom Stockholm) en lördagsmorgon? Jo, det ska jag tala om för dig. Man kan äta frukost och SAMTIDIGT lösa Melodikrysset. För att klara det behövs det stor simultankapacitet. Det behövs alltså en västgötaspets som heter Sverker.

Vill man lösa hela melodikrysset är det bra att ha tillgång till en samlad och bred kunskap (=Sverker). Jag dock ska ovilligt erkänna att jag inte har sett filmen Hajen, så jag kände inte igen den filmmelodin. Men då var det andra i sällskapet som kunde det. Så är det när man är många.
Vi bidrog alla. Jag med kunskaperna, Emma med skrivandet och de övriga var väl mer där som sällskap. Frukost åt de också. Jag fick inget, för jag hade ätit hemma. Som om det skulle vara någon ursäkt. Jag hade lätt kunnat trycka i mig lite till.
Husse bidrog bara med ett ynka svar, när alla andra gick bet. Men han fuskade.

Hej så länge
Sverker

Leg. melodikrysslösare


SMÄRTSAMT Det här är både smärtsamt och onödigt. Min resurshusse tyckte att jag skulle ha nyklippta klor, bara för att kunna lösa melodikrysset. Vid varje kloklipp tjuter jag till, för det gör fruktansvärt ont. Fast det känns inte.

FUSK Husse passade på att skryta med sina teknikleksaker. Ingen visste vem som spelade, men då höll han upp sin lilla iPhone framför högtalaren. Vips kunde han se att bandet hette Dr Feelgood. Detta är naturligtvis fusk på hög teknisk nivå. Sen kan man tycka att det var konstigt att doktor Emma inte kunde svaret.

IFYLLARE Det var Emma som skrev i korsordets rätta svar som jag gav henne. Jag undrar verkligen om hon är läkare. Det gick ju att läsa vad hon hade skrivit.

ALLA RÄTT En sista kontroll. Jo, allt är ifyllt och allt är rätt. Jag har dessutom skickat in det. Nu väntar jag bara på att jag ska vinna. Jag hoppas på något som går att äta.

2 kommentarer:

  1. Är alla vgs likadana? Jag har också världens smartaste/snyggaste/starkaste/snabbaste vätte Dunder i min ägo. Trodde bara det fanns en, men det finns tydligen fler likadana....

    Roliga kompisar är ni i alla fall, och detta är en kul blogg att kolla in på!

    Hälsar Mia och Dunder

    SvaraRadera
  2. Klippa klorna ÄR otäckt! Fast det inte för ont...
    Hälsningar Myran

    SvaraRadera